Hyundai Motor Company е корейски автомобилен производител със седалище в Сеул, Южна Корея. Заедно с Kia, съставлява Hyundai Kia Automotive Group, която през 2009 г. е обявена за четвъртия по големина автомобилен производител. През 2011 г., компанията е най-бързо развиващия се автомобилен производител за втора поредна година. През 2008 г., Hyundai (изкл. Kia) е обявен за осмия по големина автопроизводител.
Със седалище в Сеул, Южна Корея, Хюндай оперира най-големия интегриран производствен комплекс за автомобили в света. Намиращ се в град Улсан, той разполага с капацитет за производство на 1,6 милиона единици годишно. Компанията е назначила 75000 души по цял свят. Автомобилите на Hyundai се продават в 193 страни чрез около 6000 дилъри и шоуруми по целия свят. В световен мащаб, през 2010 г. Hyundai е продала над 3,6 милиона автомобила.
През 1947 г., Chung Ju-Yung основава Hyundai Engineering and Construction Company. Hyundai Motor Company е създадена впоследствие през 1967 г. Първия модел автомобил, произвеждан от компанията, Cortina, е пуснат на пазара в сътрудничество с Ford Motor Company през 1968 г. Хюндай обаче имала амбиции да произвежда своя собствена кола, вместо да сглобява коли на други производители, затова назначава на работа George Turnbull - бившия изпълнителен директор на Austin Morris в British Leyland. Той от своя страна, наема пет други високопоставени британски автомобилни инженери. Това са Kenneth Barnnet (външен дизайн), инженерите John Simpson и Edward Chapman, инженер по шаситата John Crosthwaite (от British Racing Motors – отбор в формула 1) и Peter Slater като главен инженер по развойната дейност. В резултат на техните усилия, през 1975 е представена първият корейски автомобил – Pony. Той носил дизайнерския почерк на Джорджето Джуджаро от ItalDesign, а двигателите и трансмисията били осигурени от японската Mitsubishi Motors. Още през следващата година започнал износ на автомобила в Еквадор и скоро след това в страните от Бенелюкс. През 1991 г., компанията успява в разработването на първия си собствен бензинов двигател – четирицилиндровия Alpha, включително и трансмисията като по този начин проправя пътя към технологичната си независимост.
През 1983 г, Хюндай изнася модела Pony в Канада, но не и в САЩ, понеже модела на отговаря на стандартите им за вредни емисии. Канадските продажби значително надхвърлят очакванията и за кратък период дори става най-продаваната кола на местния пазар. Това е защото в най-ниския ценови сегмент, Pony предоставя качество и финес недостижими за внасяните от източния блок автомобили, които се предлагали по това време.
През 1986 г., Hyundai започва да продава колите си в САЩ, и моделът Excel е номиниран от списание Fortune като "Най-добър продукт #10", до голяма степен поради своята достъпност. Две години по-късно, компанията започва да произвежда модели със своя собствена технология, започвайки с модела от среден клас Sonata.
През 1996 г., Хюндай открива нов завод в Irungattukottai близо до Ченай, Индия. Сформира се е компанията Hyundai Motor India Limited.
През 1998 г. Хюндай започва да гради нов имидж в опит да се утвърди като марка от световна класа. Chung Ju Yung прехвърля ръководството на Hyundai Motor в ръцете на сина си Chung Mong Koo през 1999 г. Дъщерната фирма на Хюндай, Hyundai Motor Group, инвестира сериозно в качеството, дизайна, производството и дългосрочната поддръжка на своите автомобили. Затова добавя 10 години или 100 000 мили гаранция на своите автомобили продавани в Щатите и започва агресивна маркетингова кампания.
През 2004 г. Hyundai се класира на второ място в проучването за "първоначално качество" на JD Power and Associates. Hyundai вече е една от 100-те най-ценни марки в света. От 2002 г. насам, Hyundai също е един от официалните спонсори на Световното първенство по футбол организирано от FIFA.
През 2006 г. правителството на Южна Корея започва разследване на практиките на Chung Mong Koo като глава на Hyundai, във връзка с подозрения за корупция. На 28 април 2006 г., Chung е арестуван и обвинен в присвояване на 100 милиарда южнокорейски вон ($106 милиона щатски долара). В резултат на това, заместник председателя и главен изпълнителен директор (CEO), Ким Донг-Джин, го заменя като ръководител на компанията.
На 30 септември 2011 г., Yang Seung Suk обяви оттеглянето си като изпълнителен директор на Hyundai Motor Co. В междинното време до назначаване на нов CEO, Chung Mong-koo и Kim Eok-jo поделят задълженията и отговорностите на тази длъжност.
Hyundai оперира 6 центъра в цял свят, намиращите се в Корея (три офиса), Германия, Япония и Индия. Освен това, има и Американски център за дизайн намиращ се в Калифорния, който разработва проекти за щатския пазар.
През 1998 г., след разклащане на корейската автомобилна индустрия дължащо се на прекомерно амбициозната експанзия и на азиатската финансова криза, Hyundai придобива конкурента си Kia Motors. През 2000 г., компанията създава стратегически алианс с Daimler Chrysler и преустановява партньорството си с Hyundai Group. През 2001 г. е сформирана Daimler-Hyundai Truck Corporation. През 2004 г. обаче, DaimlerChrysler продава инвестицията си в компанията, сключвайки сделка за 900 милиона долара за нейния дял от 10,5%.
Hyundai е инвестирала в производствени предприятия в Северна Америка, Индия, Чехия, Пакистан, Китай, Турция както и в научноизследователски и развойни центрове в Европа, Азия, Северна Америка и тихоокеанския пръстен.През 2004 г. Hyundai Motor Company реализира продажби в размер на $57,2 млрд. само на домашния си пазар Южна Корея, ставайки втората най-голяма корпорация в страната, или както там наричат свръхмогъщите семейни конгломерати – чаебол. В световен мащаб продажбите достигат 2 533 695 единици за 2005 г., бележейки 11% увеличение спрямо предходната година. Hyundai си поставя като цел за 2006 г. да реализира продажбата на 2,7 млн. единици (без да броим износа на CKD комплекти за сглобяване на автомобили). Още през 2007 г. компанията достига 3 961 629 продажби, задминавайки по този показател FIAT, Chrysler, PSA/Peugeot, Nissan и Honda.
Автомобилите Хюндай се продават в 193 страни чрез около 5000 дилъри и шоуруми по цял свят. Според проучване на глобалните автомобилни продажби направено през 2009 г., Хюндай е четвъртият по големина автомобилен производител в света.
Силата на марката Hyundai Motor Company продължава да расте и към момента тя се намира на 61-во място в класацията на Interbrand "2011 Best 100 Global Brands", изкачвайки се с четири позиции спрямо предходната година и придобивайки статус на най-бързо растящата марка. От Interbrand калкулират стойността на марката Hyundai да възлиза на 6 млрд. долара, което е близо 20% увеличение спрямо 2010 г. и отрежда лидерското място на Hyundai сред автопроизводителите в това сравнение. Hyundai работи по увеличаване на стойността на марката си още от 2005 г., когато председателя Mong-Ku Chung полага принципите на управление и развитие на марката.
Hyundai стъпи в нова ера на автомобилното изложение в Детройт през 2011 г., когато заместник председателя на компанията Eui-Sun Chung лансира нова концепция за идентичността на марката, обявявайки че компанията се посвещава на производството на "Modern Premuim" автомобили (такива от по-висок клас).
Заместник председателя Chung разкри новия слоган на Hyundai, "New Thinking. New Possibilities." (Ново мислене. Нови възможности.), което може да се види в новите автомобили на марката като например Hyundai Veloster, с уникалния си дизайн с 1+2 врати, и Sonata hybrid, първият хибриден модел използващ по-малките и по-леки литиево-полимерни батерии.
Общественото възприятие за марката е преобразувано напълно благодарение на драстично подобрения в качеството на автомобили Хюндай.