През 1932 г. е създадена Auto Union AG, чийто символ са четирите кръга. Те символизират обединението на четирите марки - Wanderer - нейното първо производство е от 1885 г., DKW - водеща началото си от 1907 г., Audi и Horch - създадени през 1909 г.
През 1949 г. фирмата вече се нарича Auto Union Gmbh Създаденото през 1873 г. NSU Motorwerke AG се обединява с Audi за известен период и марката се нарича Audi NSU Auto Union Gmbh, а след това - Audi NSU.
Сега Audi, с щаб квартира в Инголщат, е част от концерна Volkswagen Group. Audi означава на латински превод на думата horch - слушам, отстъпвам.
Основателят Август Хорх е роден на 12 октомври 1868 г. във Вининген. На 14 ноември 1899 г. той създава фирмата Grundung von August Horch&Cie в Кьолн. От 3 март 1902 г. към названието се прибавя Motor&Motorwagenban, като седалището се премества в Райхенбах. Само една година се произвежда първият автомобил - модел 1 с двигател от два цилиндъра с мощност 4-5 к.с. Вторият модел се прави през 1902-1904 г. Той е с мотор от 2500 кубика и 10-12 к.с. През 1904 г. фирмата се премества в Цвикау.
След редица перипетии фабриката увеличава работниците си от 100 на 1800 през 1918 г. А капиталът на дружеството нараства от 5,8 на 30 млн. марки.
От модела 3 до автомобила с означение Р, който се произвежда до 1922 г., двигателите са от четири цилиндъра, редови. Само през 1907-1908 г. се пробва един "шестак", който e най-мощният. При обем 8725 куб. см се достига мощност 60 к.с. с диаметър на буталото 115 мм и ход 155. До 31 декември 1918 г. се произвеждат 9100 "хорха".
Производителят Audi Werke AG в Цвикау. е преименуваната от Август Хорх фирма Motorwagenwerke AG. Една година след създаването и през 1909 г. компанията произвежда модела А с четири редови цилиндъра, обем 2600 куб. см и мощност 10-12 к.с. От производство колата слиза през 1912 г. До 1926 г. се пускат седем нови варианта, като най-мощният от периода 1911-1924 г. е с 50 к.с. Най-дълго се прави автомобилът Ct - от 1918 до 1928 г.
Техническият директор на Audi Август Ланге преди това е на същата длъжност в Horch Werke AG. Той е роден една година по-късно от Хорх и е конструктор в редица автомобилни заводи, включително на Бенц, в Манхайм. Умира през 1922 г. в Цвикау.
През 1932 г. фирмата се преименува в Auto Union AG. Седалището й се премества от 1949 г. в Инголщат.
Август Хорх умира през 1951 г. в Мюнхен на 83 години. Wanderer е най-старата марка в системата на четирите кръга. Води началото си от 1885 г., когато в Кемниц започва производството на велосипеди. Названието си носи от 4 януари 1887 г. От 1902 г. преминава към сглобяване на мотоциклети. Капиталът на дружеството от 1.6 нараства до 1915 г. на 5.25 млн. марки. Производството през 1918 г. достига 10 000 мотоциклета и 2000 автомобила. Първият мотоциклет на фирмата е от 1902 г., с мощност 1,5 к.с, а последният произведен автомобил е моделът W3 с четирицилиндров редови двигател от 5/12 к.с. и работен обем 1222 куб. см. Произвежда се до 1914 г.
Родоначалникът на Wanderer - Йохан Винклофер, е роден на 23 юни 1859 г., а умира през 1949 г. в Лансберг.
DKW се създава от Юрген Расмусен, роден на 30 юли 1878 г. в Наксхоф, Дания. Преди да положи основния камък на фирмата си в Шемниц, е инженер в машинната фабрика в Дюселдорф. От 1907 г. DKW произвежда мотоциклети, а през 1928 г. преминава и към автомобили. На Расмусен принадлежи идеята за Auto Union AG. Умира през 1964 г. в Копенхаген. Междувременно в периода 1919-1932 г. се пускат десет нови модела Horch. При автомобила с означения 303 двигателите са осемцилиндрови. Най-мощният модел 500 е с мощност 100 к.с. и се произвежда през 1930-1932 г. През същата година Audi пуска седем различни автомобила. Осемцилиндровият Imperator от 1927-1929 г е с мощност 100 к.с. Със същата мощност е и S - предвестникът на сегашната спортна луксозна лимузина, пускан до 1932 г. През 1931 г. дори се стига до производство на кола с агрегат от Peugeot - с малък мотор от 30 к.с., с четири цилиндъра. Известна роля за развитието на четирите кръга изиграват Пол Даймлер и Хайнрих Шух. Името пък на Клаус-Детло фор Оертцен се свързва с Wanderer, a след това с Auto Union AG, дори след като собственик става Volkswagen.
До 1932 г. DKW пуска три автомобила със задно и два с предно задвижване. Имат два или четири цилиндъра. Мощността е от 15 до 25 к.с. Мотоциклетите са 11 разновидности и вариантът S500 от 1926 до 1929 г. достига мощност 12 к.с.
В периода до 1939 г. Audi пуска три нови модела, Horch - десет, DKW - единадесет. В последната марка се произвеждат мотоциклети до 1944 г.
Прародителят на NSU е създаден от Кристиан Шмит и Хайнрих Стол през 1873 г. Ако се погледне хронологически, това е най-старата марка, включила се в общия конгломерат от автомобилни производители и дори възниква въпросът не трябва ли заради нея кръговете да бъдат пет. Очевидно във връзка с изчезването на производителя се решава проблемът с броя на кръговете в емблемата.
Началото на мотоциклетното производство на NSU е от 1901 г., а автомобили се правят от 1906 г. През 1914 г. фабриката наброява 1200 работници и произвежда 2500 мотоциклета и 400 автомобила. До края на 1918 г. влизат в производство единадесет разновидности превозни средства на две колела. В периода 1919-1945 г. NSU прави четири-и шестцилиндрови автомобили с мощност на мотора от 25 до 54 к.с.
От 1 януари 1965 г. Volkswagen AG притежава 50% от Auto Union Gmbh. От следващата година се произвежда DKW F 102 с двутактов мотор и рама, сходни на монтираните на Wartburg 1000 в бившата ГДР. Рамата се използва и при по-късния пръв модел Audi 80.
След преименуването на конгломерата в Audi NSU, през 1977 г. излиза моделът NSU R 80 с Ванкелов двигател. Той става "Автомобил на годината".
Междувременно през 1970 г. започва да се произвежда Audi 100, което е първият автомобил, подложен на тест в аеродинамичен тунел. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.30. Две години преди това започва да се произвежда и легендарното Quattro. Конгломератът вече се нарича Audi GmbH.
Сега Audi е част от концерна Volkswagen Group и произвежда алуминиевите модели А8, S8, А6, S6, А4, S4, АЗ, S3 и А2 - с пространствена алуминиева рама, както и автомобила с висока проходимост Allroad. Навлизат широко петцилиндровите двигатели, съчетаващи компактността на четирите, с возенето и работата на шестте, които се пренaсят и при Skoda Auto в модела Superb - вече друга част от концерна Volkswagen Group. Алуминиевата каросерия е с много предимства, но засега скъпото производство и специалната обработка на метала оказват влияние на цената. При последните модели фирмата намалява алуминия.
Въпреки това концернът Audi запазва през годините своята позиция на лидер в технологиите и сега е марка, която привлича с естетиката на дизайна не само при спортното "купе" ТТ и при първия автомобил на марката с висока проходимост - "комбито" Allroad, който е и абсолютен претендент за короната при спортните луксозни лимузини. През 2004-2005 г. бяха показани обновените модели АЗ, А4, А6 и А8, при които предната решетка е в едно цяло с тази част от нея, която е под бронята и напомня предницата на едновремешните състезателни автомобили Auto Union.
Официален представител за вноса на автомобили с марката Audi, заедно с Volkswagen в България, е "Порше BG".
Ауди традиционно са здрави и надеждни автомобили, но когато ви потрябват части, те могат да се окажат оправдано по-скъпи. Ние предлагаме бърза връзка с множество автоморги в цялата страна от които можете да получите най-изгодните оферти. Пуснете вашето запитване за части за Ауди сега.