Избрани части
0
Начало
История на марките

ИСТОРИЯ НА МАРКИТЕ

Alfa Romeo

Алфа Ромео - спортистът от Милано Развитието на автомобилната индустрия в Италия закъснява. В края на XIX и началото на XX век страната е заета с вътрешни и външни политически проблеми - убийството на приемника на Емануел, войната с Етиопия и Турция... Няма условия за развитие на национална промишленост и Италия е лакома хапка за чуждестранни фирми. В такива условия се заражда италианската автомобилна индустрия. Затова в много отношения тя е задължена на френските производители и на първо място на De-Dion Bouton,...

Audi

Aуди - пътят на четирите кръга През 1932 г. е създадена Auto Union AG, чийто символ са четирите кръга. Те символизират обединението на четирите марки - Wanderer - нейното първо производство е от 1885 г., DKW - водеща началото си от 1907 г., Audi и Horch - създадени през 1909 г. През 1949 г. фирмата вече се нарича Auto Union Gmbh Създаденото през 1873 г. NSU Motorwerke AG се обединява с Audi за известен период и марката се нарича Audi NSU Auto...

BMW

fdБМВ - автомобилът за водача BMW (Baverische Motoren Werke AG - Акционерно дружество "Баварски моторни заводи") е немска автомобилна фирма за производство на леки, спортни, с висока проходимост автомобили и мотоциклети. Карл Рап и Густав Ото - синът на изобретателя на двигателя с вътрешно горене Николаус Август Ото, създават през 1913 г. в покрайнините на Мюнхен, две малки авио-моторни фирми. През 1917 г. вече се регистрира компания под името Baverische Motoren Werke - BMW. Генерален директор на предприятието става Франц-Йозеф Поп, който...

Chevrolet

Шевролет - лидерът в General Motors Има много истории зад откриването на всяка автомобилна марка. Понякога това е свързано с неизменен успех. Но има и истории, завършващи с тъжен край. Така става и с Луи Шевролет, роден на Рождество Христово 1878 г. в Ла Шо де Фондс, Швейцария. Когато е двадесет-годишен, Луи напуска дома си и занимава за Франция, където става производител на велосипеди. Минавайки през Париж и Канада, той заминава за Ню Йорк и е нает като механик на Fiat. Шефовете...

Citroën

Ситроен - революции и експерименти Прадядото на основателя на Citroen е роден Limoenman в Холандия, но сменя името си от Lemoenman - на холандски на Citroen, което е френското звучене на lemon. Когато неговият син Левис Бернард Ситроен идва в Париж, той добавя "е" с две точки отгоре, за да осигури френското произнасяне на името. Левис има пет деца, второто от които е наречено Андре Гюстав. Този син започва да прави автомобили през 1919 г., защото е изключително богат. За емблема на...

Dacia

Automobile Dacia SA е румънски производител на автомобили, носещ името на исторически регион, който се е простирал върху голяма част от днешна Румъния. На днешния ден, компанията е дъщерно дружество на френския производител на автомобили Renault. Дачия е водещия износител на Румъния с 10% от общия износ. Началото Компанията Autimobile Dacia е основана през 1966 под името Uzina de Autoturisme Pitești (UAP). Основният завод на Дачия е построен през 1968 г., в Colibaşi (сега се нарича Mioveni), близо до Питещ. Дачия започва...

Daewoo

Daewoo Motors е южнокорейски автомобилен производител, създаден през 1978 г., част от Daewoo Group. Компанията продаде повечето от активите си на General Motors през 2001 г., след като се сблъсква с финансови проблеми. Отдела за товарни автомобили е придобит от Tata Motors през 2004 г. Началото Корените на Деу стигат до създадената през 1937 г. в Bupyeong-gu, Инчеон, Южна Корея, компания National Motor. През 1962 г. името на компанията е променено на Saenara Motor, чийто бизнес е сглобяването и продажбата на Datsun...

FIAT

ФИАТ - марката с най-много титли "Автомобил на годината" На 1 юли 1899 г. девет известни жители на Пиемонт, сред които е Джовани Анели, впоследствие президент на фирмата учредяват общество за производство и експлоатация на автомобили Fabrika Italiana Automobili Torino или F.I.A.T. За първия свой автомобил фирмата заимства изделие на завода Ceirano&C, който става също собственост на новата компания. Това е малка кола с мощност на мотора 3,5 к.с. В същата година са произведени осем екземпляра от нея. Достоен за внимание е...

Ford

Форд - вторият в Америка Ford Motor Company е автомобилна компания, произвеждаща автомобили под марката Ford, Mercury и Lincoln, камиони и селскостопанска техника. На Ford принадлежат марките Jaguar и Volvo. Щаб-квартирата се намира в Диборн, щата Мичиган, недалеч от фермата, принадлежала някога на родителите на "бащата" Хенри Форд. Компанията е основана от Хенри Форд през 1903 г. и по замисъл е първо с предназначение да произвежда масови евтини автомобили. Първоначално това е моделът А, а през 1908 г. го сменя Т, кръстен...

Honda

Началото Още от ранна възраст, основателя на Honda, Сойчиро Хонда (1906-1991 г.) имал интерес към автомобилите. Той е работил като механик в японско тунинг ателие на име Art Shokai, където тунинговали коли за състезания. Като самоук инженер, той работи по дизайн на бутало, което се надява някой ден да продаде на Тойота. Първите му скици били отхвърлени, но Сойчиро продължава да работи неуморимо, за да усъвършенства дизайна, дори връщайки се на училище и залагайки в заложна къща бижутата на жена си....

Hyundai

Hyundai Motor Company е корейски автомобилен производител със седалище в Сеул, Южна Корея. Заедно с Kia, съставлява Hyundai Kia Automotive Group, която през 2009 г. е обявена за четвъртия по големина автомобилен производител. През 2011 г., компанията е най-бързо развиващия се автомобилен производител за втора поредна година. През 2008 г., Hyundai (изкл. Kia) е обявен за осмия по големина автопроизводител. Със седалище в Сеул, Южна Корея, Хюндай оперира най-големия интегриран производствен комплекс за автомобили в света. Намиращ се в град Улсан,...

Land Rover

Land Rover - работният кон, символ на Британия Под №4 в British National Museum, сред 5947 прототипа автомобили, е паркиран за вечни времена един истински Land Rover. Да проследим какво разказва историята. В неговата концепция заляга всичко основно от американския Jeep, от който по време на Втората световна война са произведени 700 000 екземпляра. Шеф инженерът на Rover Group - Морис Уилкс, и неговият брат Спенсър, собственици на марката, имат един ексвоенен джип и решават да създадат собствено производство. Дотогава фирмата...

Mazda

Mazda Motor Corporation е петият по големина японски автопроизводител, нареждайки се зад Toyota, Nissan, Honda и Suzuki. Mazda произвежда седани, спортни комбита, класически комбита, миниванове, спортни коли, лекотоварни камиони и микробуси, продавайки ги в Япония под моделни имена като Demio, Axela, Arenza, Roadster, RX-8, MPV и Tribute. Сред моделната гама в Европа се срещат имена като Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, MX-5, CX-7, BT-50. През фискалната 2003 г., Мазда е продала повече от един милион превозни средства, 294 000 в Япония...

Mercedes-Benz

Mercedes - престижната лимузина за пътуващите Французите отпразнуваха столетието на моторната кола през 1984 г., защото Едуард Деламар-Дебютивил конструира първия си автомобил през 1884 г. Австрийците дълго настояват, че техният Зигфрид Маркус е направил това първи в света. Но макар и неговата разработка да е важна за тази индустрия, накрая се стига до споразумението, че първият автомобил е конструиран от Готлиб Даймлер и Карл Бенц. За негова емблема се взема трилъчната звезда, която Готлиб Даймлер рисува на пощенска картичка до съпругата си,...

Nissan

Nissan Motors е световен производител на автомобили с богата история, датираща още от началото на 20-ти век. Със своите популярни автомобили DAT и по-късно Datsun, Nissan е един от пионерите на японското автомобилостроене. След кратък период на неуспехи след Втората световна война, компанията се модернизира бързо през 1960те и става един от основните играчи на американския пазар през 70те. През 1980 г. Nissan вече произвежда автомобили в САЩ, а през 1990 г. лансира своя луксозна марка. През 1999 г., компанията...

Opel

Opel - представителят на General Motors в Европа Компанията на Адам Опел е създадена през 1862 г. като производител на шевни машини. Четири години по-късно започва да прави велосипеди. Велосипедите се произвеждат до 1935 година, когато поточната линия е продадена на NSU. Синовете на Адам са много запалени по идеята за моторната кола. На 21 януари преди 105 години те установяват контакт с Фридрих Луцман от Десау. Затова и първият им автомобил е по негов лиценз. Возилото за двама възрастни и две...

Peugeot

Peugeot - за да бъде автомобилът винаги удоволствие Peugeot - най-големият френски производител, първоначално произвежда велосипеди, играчки, кафемелачки и други домашни потреби. Названието е самата фамилия на основателите, които и досега имат наследници в ръководството на компанията. Първият автомобил на фирмата започва да се произвежда през 1890 г. Той представлява купе на четири колела с бензинов двигател Daimler. Инженерът Луи Ригуло прави в заводите на Peugeot първите две коли Type 2 с V-образни двуцилиндрови мотори, изготвени от фирмата "Панар" по лиценз на...

Renault

Renault - време е за промяна Историята на фирмата Renault започва от неголяма къща в Биланкур. На 1 октомври 1898 г. от нея излиза на бял свят първият велосипед на Луи Рено. През 1899 г. 21-годишният Луи, заедно със своя по-голям брат Фернан, организира семейната фирма Les Freres Renault. През 1906 г. по улиците на Париж се движат вече повече от 250 коли от марката. Техният двуцилиндров двигател може да ги движи със скорост 35 км в час. В годините на Първата световна...

Skoda

Една от най-старите марки в света... Skoda е сред най-старите автомобилни производители в Източна Европа, със 100-годишна история на автомобилното си производство, и е един от най-големите концерни, произвеждащи също армейско оборудване и локомотиви. Названието на марката идва от фамилията на Емил Шкода - конструктор и собственик на компания, който купува предприятието на Лаурин и Клемент, направили първия си автомобил Voiturete през 1905 г. За емблема се взема стилизирано изображение на летяща стрела с око. Фирмата прави по лиценз колите Hispano Suiza...

Subaru

Значението на Subaru Subaru е японска дума означаваща „обединявай“, както и термин за звезден куп сформиран от шест звезди, който гърците наричат Плеяди – част от съзвездието Телец. Според гръцката митология, дъщерята на Атлас се е превърнала в тази група от звезди. Основаване на Subaru Компанията Subaru започва като авиационна изследователска лаборатория (The Aircraft Research Laboratory) през 1917 г., основана от Чикухей Накаджима (Chikuhei Nakajima). По-късно през 1931 г., компанията приела името “Nakajima Aircraft Co.”, това е компанията проектирала известния военен самолет Zero fighter. След края...

Suzuki

Началото През 1909 г., в малкия крайбрежен град Хамаматсу (Япония), Мичио Сузуки (1887-1982) основава компанията Suzuki Loom Works. Сузуки произвежда тъкачни станове и бизнеса процъфтява, следвайки огромната копринена индустрия в Япония по това време. През 1929 г., Мичио Сузуки изобретява нов тип тъкачна машина, която се изнася в чужбина. Сузуки подава заявления за цели 120 патента и полезни модели. През първите 30 години от съществуването си компанията се е фокусирала върху разработването и производството на тези изключително сложни машини. Въпреки големият успех...

Toyota

Volvo

Волво - шведската здравина Volvo Aktielbolaget е шведска компания, производител на леки и товарни автомобили, а също двигатели с различно предназначение, разнообразна селскостопанска техника, горски машини и битова техника. Щаб-квартирата и се намира в Гьотеборг. Вечерта на 25 юли 1924 г. в стокхолмски ресторант се срещат Асар Габриелсон и Густаф Ларсон. Двамата шведски автомобилни ентусиасти поръчват огромно блюдо с червени раци и след няколко часа се ражда идеята за компанията, известна като Volvo. По шведския календар 25 юли е денят на Свети...

VW

Днес Volkswagen е най-големият автомобилен производител в Европа, но не винаги е било така... Началото: идеята за народна кола се превръща в Kübelwagen В буквален превод от немски думата "Volkswagen" означава "народна кола". В Германия идеята за достъпна кола не е била нова. В началото на 30-те години немската автомобилна индустрия е предлагала предимно луксозни коли, а средностатистическия германец не можел да си позволи нищо повече от мотоциклет. Търсейки нова пазарна ниша, някои автомобилни производители започват независими проекти по създаването на достъпна...