Избрани части
0
Начало
Търсене
Жила - Авточасти

ЖИЛА - АВТОЧАСТИ

Посочете авточаст, за която искате да пуснете запитване към автоморгите и търговците на авточасти.
Картинките са илюстративни и в зависимост от марката и модела автомобил може да се различават.

Жилата в един автомобил може и някой ден да изчезнат, но колите които караме днес все още разчитат на тях. Те изпълняват функции, които задължително трябва да са изпълними и при паднал акумулатор. Жилото е механичен елемент, който най-често свързва определена механика с лост, който я задейства.

Жило за багажник – при дръпване на лост, който се намира в обсега на шофьора, се освобождава заключващия механизъм на багажника. Такъв лост може да се окаже необходим, ако например се повреди ключалката и няма как да отворите багажника – един вид резервен вариант. Някои коли не са оборудвани с ключалка на багажника, а разчитат изцяло на лост до шофьорската седалка. Тези коли често са оборудвани с бутон на ключа на колата, който задейства електрически сигнал, освобождаващ капака, за да е възможно отварянето му и без влизане в колата.

Жило за газ – много важно жило, свързващо педала на газта с дроселовата клапа. Новите автомобили вече нямат такова жило и използват електроника отчитаща степента на натискане на педала на газта и предават данните на електронно управляема дроселова клапа.

Жило за капак – вероятно няма кола, която да използва друг метод за освобождаване на предния капак. Просто защото, ако тази функция се изпълнява от електроника, то тогава всеки път, когато падне акумулатора ще трябва да се разбива предния капак.

Жило за капачката на резервоара – някои коли имат лост за отваряне на капачката на резервоара, който използва жило, за да изпълнява тази функция. Други коли нямат жило и капачката се отваря чрез натискане навътре или по друг начин и се заключва при заключване на автомобила.

Жило за ръчна спирачка – това жило е от голямо значение за безопасността. Ако по някаква причина жилото се скъса или краят му се отдели от захващащия го механизъм, колата може да тръгне сама, когато е паркирана на баир, или пък в малко вероятната ситуация да откажат основните спирачки на автомобила – да не сработи резервния вариант. Жилото на ръчната спирачка често се нуждае от донатягане, а използването на ръчната спирачка като метод за умишлено поднасяне на автомобила, може да повреди жилото или други части от системата.

Жило за скорости – без него няма да можете да включите на скорост и съответно да карате колата си. Жило за скорости имат само колите с ръчни скоростни кутии.

Жило на съединителя – то се използва на повечето коли като предпочитан начин за свързване на педала на съединителя с механизма, който разделя притискателния и феродов диск. Някои коли имат хидравличен педал на съединителя, наподобяващ хидравликата на спирачния педал.